søndag 30. oktober 2011

Gode arbeidshansker


I helgene blir det en del arbeid på hytten eller hjemme i hagen. Jeg begynner alltid med hansker for å spare hendene. Etter en stund kaster jeg hanskene og bruker bare hendene. Det resulterer i at jeg møter på jobb mandag morgen med sørgerender på neglene. Hanskene er enten for store eller for stive. Jeg har kjøpt hansker i skinn og stoff, med blomsterog ruter. Alle ble lagt til siden etter noen minutter. Helt til .....poden som arbeider i et elektrofirma la arbeidshanskene igjen hjemme. De ble prøvd på og etter det er jeg og vi som arbeider på Holmen blitt helt avhengig. De sitter som " hånd på hanske" NEI...."Hanske på hånd".

De er like god til hamring, når jeg skal ro langt, eller trekke garn. Hanskene fungerer godt til snekring  og vedhogging, kort sagt til det meste. De er elastiske og forsterket på arbeidsflaten. Anbefales til alle hyttearbeidere og kan sikkert kjøpes i butikker som selger arbeidstøy. Jeg "låner", og ønsker meg flere til jul.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar