lørdag 10. september 2011

NEI!!!


Hei, vent litt. Det er altfor tidlig.


Sopp er vakkert. Men det gir en følelse av høst på Holmen.


Jeg liker å plukke bær og bruke naturen på Holmen. Men sopp anser jeg som livsfarlige.


Jeg aner ikke hva soppene heter eller om de er spiselige. De skal få stå i fred for meg. Her må en være sikker i sin sak.


Soppene må vokse utrolig fort. I løpet av en dag står de der plutselig.


Så mange forskjellige typer. Men de blir fort spist opp.Det er tydeligvis en delikatesse for noen småkryp.


KRYSTALLKLARE DAGER.

Krystallklare dager, ja nå
er det høst.
Sola står lavt på
himlen i øst.

Bladene gulner på
busker og trær.
Nå skal jeg plukke
frukter og bær.

Røyksopp og risker og
små kantareller.
Rognebær, nøtter og
ville moreller.

Sola den gløder på
himlen i øst.
Krystallklare dager
nå er det høst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar