søndag 16. oktober 2011

Tyver på Holmen.


Endelig høstferie og til Holmen for å slappe av og sage ved til vinteren. Det blåste sønnavind når vi kom så derfor la vi til på nordsiden.Det er alltid mat og poser som skal bæres i land, litt hektisk de første minuttene.Så jeg bar opp varene,men neste tur fikk jeg en følelse av at noe ikke stemte. Da oppdaget jeg vinduet og skjønte at tyvene vi hadde lest om i avisen hadde vært på Holmen. Jeg fryktet det verste og så for meg alt arbeidet knust og vandalisert. De hadde brukt brekkjern på vinduet og på den måten komt seg inn til låsen på døren.


Alt var endevendt inne i stuen, men ingenting ødelagt. Heldig, heldigvis.


Alt det verdifulle stod igjen,som for eksempel kamera og kamerautstyr for flere tusen kroner, tv og icenett. Ved nærmere ettersyn manglet det whisky, vin, sigarer og en liten radio. Her har det vært noen unge tyver som har alt hjemme, bortsett fra alkohol. Tyvene er i skrivende stund ikke fanget.
Det som likevel sitter igjen er at jeg utsatte å reise ut fordi Bjørnar kom hjem. Ellers hadde jeg vært alene der ute når tyvene kom. Jeg er ofte alene på Holmen og mange spør om jeg ikke er redd. Det har jeg aldri vært, selv om det er mørkt, lite lys og jeg leser en krim. Jeg velger å tro at det er noen svært unge og snille tyver slik at jeg  kan fortsette å reise ut alene.

1 kommentar:

  1. Uffda , dette var lite hyggelig. Håper de fanger tyvene ! :)

    SvarSlett