torsdag 27. september 2012

Siste sommerhelg.



I helgen var det sommer i september. Dekkstolene har ikke blitt utslitt i løpet av sommeren så jeg bestemte meg for å holde stolene og stjerneputene med selskap. Vel vitende om at det blir 6 - 7 måneder før jeg kan nyte utsikten og solen herfra. Det eneste som fikk være med i dekkstolene var kamera og en ny linse. etterhvert fikk jeg selskap av ca.50 måker som kretset rundt i passe avstand.


Alle hadde ett mål for øyet. Nemlig å bli førstemåke til fiskeleveren som lå i sjøen. Det tok sin tid før leveren var på passe avstand.


Etter en stund var jeg trøtt av å følge med måkenes sirkling rundt "grøten". Midt i en liten powernap slo de til og det var ikke lydløst.


Flere kom til.


Her er den heldige vinneren.


Her er de som kom på andreplass.Legg merke til øynene.
De som virkelig forundret meg er hvordan de kan klare å vite at det ligger mat i sjøen. De kommer med en gang fisken skal sløyes.

Slik var min siste sommerhelg. Hvordan var din?

1 kommentar:

  1. Så treffende og gode bilder!!!!!!! HUff, det er vemodig at sommeren definitivt er over. Oktober banker på døren.

    ♡♡♡

    SvarSlett