tirsdag 12. juni 2012

UTTERN


For 5 år siden kjøpte vi ny båt, og valget falt på Uttern T55 . Den har passet perfekt til vårt bruk. Når vi tar ned kalesjen ser den riktig kul ut, og det er selvfølgelig greit for ungdommene våre. En av grunnene til nytt båtkjøp var å kunne trekke de på wakeboard og vannski. Fremme er det god plass til å sitte eller stå å fiske, trekke garn. Etter at Holmen kom i vår eie har båten fraktet mye plank og møbler. Til og med Leca stein fraktet vi ut!! Noen ganger har båten vært så nedlesset at om det skulle komme en bølge vet jeg ikke helt hva som hadde skjedd.



Her er båten brukt til å trekke steiner ut fra stranden min. 




Nå ligger båten ute hele vinteren fordi vi bruker den mye. Jeg må si den har holdt seg utrolig godt. Men noen ganger må en under for å skrape vekk rur eller reparere noe. SÅ hva gjør vi når vi ikke har båtslipp?
Svaret er at vi kjører den inn i bukten på flo sjø, fortøyer den godt og legger noen planker under.




Så setter en seg ned og venter til det er fjære sjø og vips ligger båten tørt og vi kommer til under. Jeg må si det var et spennende prosjekt. Så jeg måtte opp om natten for å se  etter. Det gikk veldig bra og vi fikk skrapt undersiden.



Nå er den klar  til sommersesongen. Med ny propell og og uten rur og blåskjell gjør den 30 knop. Utteren er fin til å ta dagsturer med. Det er noe jeg gleder meg til, å bli litt bedre kjent i området og se nye plasser.
Og jeg tar kjøretimer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar