tirsdag 27. august 2013

Skattekiste



Denne gamle kisten fra min bestemors gård har jeg arvet. Den ville passe perfekt i lysthuset men jeg har grunnet lenge på hvordan jeg skulle male den. Den var jo så fint malt med  svarte beslag. Likevel trengte den en " oppshining". Nå har jeg gått og sett på den en hel vinter og fundert på hvilken farge jeg skulle bruke." Så kom det plutselig. Den skal bli helt HVIIIT.




Jeg kjøpte halvblank latte og en soldag tidlig i vår startet oppussingen ute på Holmen. Det jeg ikke regnet med var at det var iskald vind. Det står visst noe om å male i romtemperatur på boksen. Malingen stivnet i kulden og jeg måtte bare innrømme at dette var mislykket. Kisten ble stuet vekk til jeg fant mot og krefter til å starte på nytt. Det tok måneder!! Så i brennende sol i sommer gjennopptok jeg med ny iver prosjektet. Nedpussing og 3 strøk med maling. Det ble en stor forandring og nå er den ENDELIG i lysthuset. Hva som er skatten får dere ikke vite.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar