søndag 18. august 2013

Ertebelger fra Holmen.



I dag er jeg litt stolt. Jeg har nemlig høstet ertebelger fra Holmen. De er blitt brukt i dagens salat.
Det er ikke veldig mye jeg sår, men erter pleier som regel å bli vellykket. Nå er det en veldig liten kjøkkenhage på Holmen. Litt krydderplanter. ertebelger og gressløk.


Er vi riktig uheldige kan alt svi bort dersom det er sol og mange dager uten stell. I år har de klart seg veldig bra. Jeg er kjempestolt. Det ser godt ut, ikke sant?




En fin krukke med jordbærplanter har stått i hagen fra tidlig vår. Plantene har holdt seg grønne og friske trass i veldig variert temperatur.


I dag var det noen få små jordbær som måtte smakes. De var kjempesure. 
Vi får prøve på nytt neste sommer!!!

1 kommentar:

  1. Disse ertebelgene frister VELDIG!! For noen få år siden drev min svoger med produksjon av sukkererter, og det var en sann fryd å gå mellom rankene og spise helt ferske, store, knasende gode sukkererter!
    Bedre lykke med jordbærene neste år, sjøl om plantene var veldig fine i år også!

    SvarSlett