onsdag 1. mai 2013

Dvergpuddelen Monty.


1.mai og jeg sitter og surmuler. Fordi hele dagen har regnet og SNØDD VEKK. Det ble ikke den fest og fridagen det skal være. Jeg har rett og slett ikke fått unna noe av det jeg hadde på listen. Pelargoniene jeg skulle pynte med på Holmen står fremdeles i poser. Vi fyrer i ovnen hjemme og ser på bygene rundt byfjellene, og fasineres av at det faktisk VÅGER Å SNØ NÅR DET ER 1.MAI. 

Bloggen fungerer som en huskebok for meg. Et lite tilbakeblikk viser at i fjor var jeg sur fordi jeg hadde kjøpt nye utemøbler og så SNØDDE DET.
Vel i år føles det enda verre fordi jeg har vært i Australia og kjent hva solen gjør med deg.


Noen lysglimt er det likevel. Familien har fått et nytt medlem, nemlig dvergpuddelen Monty. En aprikosfarget dvergpuddel med en anelse underbitt. 
En trofast venn som sprer glede og gir så mye varme.


Den får alle til å snakke med sånne rare lyse babystemmer. 
Den hopper rundt i 10 minutter når du kommer hjem fra jobb.
Den får alle til å liste seg rundt når den sover.
Den får smilene til å komme oftere frem.
Den får voksne til å ligge på gulvet og kaste baller.


Den fotfølger deg hvor du enn går.
Den ser på deg med øyne som gjør at du smelter og glemmer at du egentlig var litt irritert. ( Fordi den venter med å gjøre fra seg til den er inne i huset igjen.) ( Den kampen skal nok jeg vinne. )


Vi har hatt hund før. Type fuglehund som egentlig var litt for aktiv for oss. Nå ville vi ha en liten som følger oss i båt og bil. Som er rolig og samtidig leken og en god venn. 
Pudler er vannhunder og opprinnelig jaktet de på ender. 
Det betyr at vi går spennende dager i møte med den på Holmen. Der er det både mye vann og ender.
Og gode nyheter på denne  1. mai. Søndag kommer høytrykket og temperaturen kommer over 10 grader.!!!!

4 kommentarer:

  1. Øv,øv Oliv hvor træls....
    Her er der stadig kulde i luften og der var nattefrost i går,men sneen er gudskelov helt væk....jeg sender dig solskin herfra vest og håber det hjælper lidt:)
    Hvor er din lille familiemedlem smuk,det bliver spændende at følge med i hvad han kommer til med at lave med jer i holmen;)

    Knus og kram herfra

    SvarSlett
  2. Tankene dine rundt det å ha hund, får meg faktisk til å ønske meg en slik sjarmerende skapning....! Men bare bittelitt.... Jeg har nemlig bestemt at hund skal vi ikke ha.... Husker vi hadde hund da jeg vokste opp, og jeg minnes de triste øynene da den forstod at den ikke kunne være med oss på skole og jobb. At den nå skulle være hjemme alene i timevis... Kanskje følte den det ikke akkurat sånn, da. Jeg trodde det, i alle fall. Passet en chihuahua ei uke for noen år siden, og det var i grunnen en fornøyelse.

    Håper du kommer deg ut på Holmen med Monty snart! :))

    SvarSlett
  3. Så koselig med hund da, blir sikkert supert selskap i den på Holmen. Har tenkt på det noen ganger når jeg er alene på hytta at det hadde vært supert med en turkamerat, men her i huset er to av oss allergiske. Får nok holde med hesten...

    Jeg venter også utolmodig på at sommersesongen på hytta kan begynne. Må smøre meg med tålmodighet litt til før det blir farbar vei.

    Gry K

    SvarSlett
  4. Wow oh so beautiful views :) look forward to reading your blog !!! your pup is adorable :)

    HLQ

    SvarSlett