tirsdag 31. juli 2012

Familie på besøk

 Først kom kusine Berit og Halvard. I nydelig vær, men stiv kuling. Jeg hadde bare robåten på Holmen og skulle hente de over alene. Jeg skjønte jo at de ville by på problemer å ro når hatten blåser av hodet, men bestemte meg for å forsøke. Jeg var lett som en kork i vannet og drev rett inn på kaien til naboen på fastlandet. Slaget var tapt, tenkte jeg. Midt på sommeren er det stiv kuling!! Typisk når en skal ha besøk. Så kom redningen i form av en nabo med 120 hesters motor og gode sjøferdigheter. Han kjørte til kaien og hentet gjestene trygt i land. Puh. Så kunne vi nyte en dag på kaien og "catch up" for det siste året. Dagen etter merket vi at solen hadde steikt oss selv i stiv kuling.
Neste besøk med søster,svoger og tantebarn kom innimellom regnbygene. Tenk en hel dag på plattingen uten vind og med sol. Akkurat slik jeg vil ha det. Alexander fikk fisk fra plattingen og være med på å sette teiner. Han koste seg sammen med bare voksne. TAKK FOR BESØKET:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar